مهارت های مدیریت زمان- 

منبع: سایت https://www.managementstudyguide.com

استفاده موثر از زمان توسط یک فرد برای موفقیت در تمام جنبه های زندگی به مدیریت زمان اشاره دارد. مدیریت زمان نه تنها به افراد کمک می کند تا بهترین استفاده را از زمان داشته باشند بلکه همچنین اجرای موفقیت آمیز وظایف را در قالب زمان مشخص، تضمین کنند.

قابل توجه است که  که بهره مندی درست از زمان موجب کسب احترام در محل کار می باشد. افرادی که برای زمان ارزش قائل نباشد ، نمی توانند مطرح باشند و هرگز به طور جدی مورد توجه قرار نمی گیرند.

برخی از مهارت های لازم برای مدیریت زمان موثر:

1. استقرار سازمان یافته

محل کاری باید تمیز و سازماندهی شود.

نگهداری فایل های مهم سازمان یافته به شما کمک می کند تا آنها را بلافاصله بازیابی کنید و در نتیجه موجب صرفه جویی در وقت می شود که به جستجوی غیر ضروری اسناد مهم و اسناد دیگر با هم و به طور همزمان نپردازید.

فقط چندین فایل و چندین کاغذ را روی میز خود نگه دارید. زیرا همه چیز را که لازم ندارید.

اقلام لوازم التحریر و وسایل شخصی خود را مانند تلفن همراه، کلید های ماشین، کیف پول در مکان های مناسب نگه دارید.

عادت به استفاده از  یک سازمان دهنده را در  خودتوسعه دهید. روز خود را به خوبی پیش ببرید.

هرگز در یادداشت های شلوغ چیزی ننویسید. دفترچه یادداشت و قلم با خود داشته باشید.

2. یاد بگیرید که اولویت بندی کنید.

اولویت های خود را تنظیم کنید. فقط به خاطر کار، کار نمی کنید.

آماده سازی یک "طرح کاری" یا "انجام" فهرستی از کارها، در هر لحظه از کار مورد استفاده قرار می گیرد. همه فعالیت هایی را که می خواهید در یک روز انجام دهید، بر اساس اهمیت و فوریت آن طبقه بندی کنید.

وظایفی که دارای اولویت بالا هستند، باید به سرعت مورد توجه قرار گیرد. روز خود را با چیزی که به توجه فوری شما نیاز ندارد، شروع نکنید.

تایپ کردن وظایف تعیین شده،  به شما یک احساس آرامش و رضایت می دهد.

یک کارمند باید تفاوت بین وظایف اولویت بالا و همچنین بین کار مهم و فوری را درک کند.

در فعالیت های نامناسب افراط نکنید، زیرا تمام روزتان را هدر خواهد داد و خروجی صفر خواهد بود.

نقش و مسئولیت های خود در محل کار باید روشن کنید.

3. دقیق و با انضباط باشید.

بهنگام بودن  به شما کمک می کند که وظایف خود را به پایان رسانید.

از مصرف بیش از حد برگه برای انجام امور اجتناب کنید زیرا چنین روشی  کاملا" غیر حرفه ای است.

اطمینان حاصل کنید که شما پنج دقیقه قبل از زمان واقعی، پشت میزکارتان هستید.

برای انجام وظایف در زمان سخت  تلاش کنید. تکالیف را در انتظار نگذارید که منتظر آخرین لحظه باشید.

4. مالکیت کار را به عهده بگیرید.

تنها در زمانی کار نکنید که رئیس تان در اطراف شما باشد. برای خودتان کار کنید.  فداکاری باید قلبی باشد.

مسئول کار خود باشید و یاد بگیرید اشتباهات خود را بپذیرید.

اگر چیزی را قبول کرده اید، آن را مسئولیت خود بدانید که باید در مدت زمان اختصاص داده شده انجام شود.

5. کمی دیپلماتیک باشید

همه چیز را که سر راهتان قرار می گیرد، نپذیرید.

کارکنان باید مسئولیت های خود را به ترتیب در تخصص و پس زمینه خود قرار دهند. به این ترتیب آنها علاقه بیشتری را به خود جلب می کنند و در نهایت کار را در زمان موثرانجام می دهند.

6. تمرکز بیشتر

کمی بیشتر بر کار خود متمرکز شوید. وقت تان را با شایعه پراکنی  تلف نکنید.

ازتماس های طولانی مدت تماس بپرهیزید. پایان روز کاری، شما زمان زیادی را برای دیدن دوستان خود یا ورود به سایت های شبکه های اجتماعی خواهید داشت. بازی کردن  در محل کار است غیر منطقی و غیر  حرفه ای است.

7. معقول باشید.

هیچ فردی نمی تواند برای تمام روز کار کند. آیا زمان خاصی در برنامه روزانه خود دارید تا با اعضای تیم خود با هم صحبت کنید؟

خودتان را بیش از حد پر مشغله نکنید.